Revoluţia Pleşcoi

Data: 19/01/2009 | Categoria:

Mişcarea Slow Food în România

“Revoluţia Pleşcoi” este o mişcare culturală iniţiată de “Clubul Presa de Vin” şi militează, prin mijloace specifice, pentru păstrarea şi valorificarea patrimoniului gastronomic şi cultural specific românesc. Mişcarea urmăreşte identificarea a cât mai multe produse tradiţionale româneşti şi protejarea acestora în faţa pericolului dispariţiei, prin promovarea acestora şi încurajarea introducerii lor în circuitul economic.

“Revoluţia” – care a împrumutat numele celebrului cârnat din satul Pleşcoi (zona Buzăului), singurul produs tradiţional de acest tip înregistrat şi protejat în Uniunea Europeană – reprezintă o reacţie de răspuns în faţa industrializării şi globalizării care distrug valorile tradiţionale specifice, ale “României profunde”.

“Revoluţia Pleşcoi” devine un exponent în România a mişcarii Slow Food, care are sediul principal în Italia şi care numără mai mult de 80.000 de membri în peste 50 de ţări.

Prima “acţiune revoluţionară” a reprezentat-o împrăştierea de fluturaşi informativi şi organizarea unui lanţ uman în faţa unui restaurant McDonald’s din Bucureşti. Atunci, participanţii au mâncat, în semn de protest, cârnaţi de Pleşcoi.

Revoluţia Pleşcoi la Iaşi

La Iaşi, “Revoluţia” trece într-o noua etapă, şi anume devine un eveniment lunar desfăşurat într-o locatie reprezentativa pentru patrimoniul gastronomic local.

În cadrul “Revoluţiei Pleşcoi” vor avea loc expoziţii cu vânzare de artă culinară tradiţională de sezon, dar şi evenimente culturale de calitate: concerte, expoziţii de artă, lansări de carte, prezentări şi degustări de vinuri.

Organizatorii urmăresc, prin intermediul acestei manifestări cu caracter continuu, să contribuie la conştientizarea şi valorificarea patrimoniului cultural şi gastronomic al Iaşului atât în rândul locuitorilor acestei Capitale a culturii cât şi către publicul din toată ţara.

Conceptul va fi puternic promovat prin intermediul mass media locale, regionale şi naţionale (posturi de radio şi televiziune, presă scrisă, internet) şi urmăreşte să se înscrie într-un efort mai larg, de consolidare a “Brandului Iaşi”.

» Articol din categoria:

© 2009 Slow Food | Ziarul De Iasi