Desfacatorul de sticle de bere loveste din nou!

N-a trecut multa vreme de cind comentam cinic despre noua sigla a producatorului de automobile autohton Dacia. Si au fost multi cei care, ca si mine, au vazut in noul logo nu vreun exemplu de design super-elaborat si modern, ci pur si simplu un desfactor de sticle de bere:

dacia_logo.jpg

Ei bine, desfacatorul pare a deveni, usor, usor, un obiect de design care inspira creatii dintre cele mai diverse, chiar si de natura arhitectonica. Cel mai recent exemplu este “Shanghai World Financial Center”, un zgirie-nori inaugurat in urma cu citeva saptamini in capitala financiara a Chinei:

mori-tower-shanghai.jpg

Ca lucrurile sa fie cit se poate de clare, iata si un detaliu al partii superioare a cladirii:mori_tower_shanghai_world_financial_center.jpg

Are 101 etaje si la data inceperii constructiei era proiectata sa fie cea mai inalta cladire din lume, numai ca intre timp a fost depasit de Burj el Dubai, si chiar de Taipei 101.

A fost construita de catre dezvoltatorul imobiliar japonez Mori si initial, partea superioara trebuia sa arate altfel:
mori-tower-shanghai-varianta-intiala.jpg

Problema a fost ca niste chinezi au considerat ca prea seamana a steagul Japoniei si in urma manifestatiilor de protest ce au urmat, dezvoltatorul a decis sa schimbe designul partii de sus.

O fi oare doar o simpla coincidenta? Ce se ascunde cu adevarat in spatele acestui asalt fara precedent al designului de tip “desfacator”? Nefiind specialist, l-am rugat pe prietenul meu imaginar, profesorul Coriolan Berica, sa ne desluseasca trebusoara asta:

profesorul-berica.jpg

 

 

3 comentarii la “Desfacatorul de sticle de bere loveste din nou!”

  1. artshortfilms.blogspot.com a scris:

    Ca un adevarat bautor de bere la halba (in contextul lipsei vinului de orice culoare), subscriu domnului profesor Coriolan Berica… Suntem atacati constant din toate directiile mediatice cu mesaje subliminale pentru a consuma cu precadere bere la sticla. Ca o paranteza, zic eu ca special pentru romani s-a inventat berea la pet (petul – prin defintie – cantitate mai mare, calitate indoielnica de cele mai multe ori, dar cu economie la punga)
    Lasand asta la o parte, constat ca si noua sigla a Daciei are la baza tot un mesaj subliminal: CALITATEA NEMTEASCA!
    Care e mecanismul? Foarte simplu: tu mergi ca omu’ normal pe strada si vezi reclama cu noua sigla Dacia… mental deja asociezi masina in sine cu forma desfacatorului (care inconstient te duce cu gandul la singurul popor mai bautor de bere decat noi, nemtii, care, din coincidenta, fabrica niste masini calitatea I).
    Avand premizele la indemana, procesorul nostru emite o judecata de mare valoare: “Dacia face masini mai bune, de calitate nemteasca!”. Hoopaaaaa, pai daca mai adaugi in ecuatie si pretul modest al automobilului, am gasit formula succesului in materie de vanzari auto!
    DIn pacate pentru industria auto autohtona, m-am gasit eu sa demasc afacerea si totul se va duce de rapa… noi ne vom lua tot masini nemtesti second-hand, iar din beutori de bere vom ajunge fini consumatori de Feteasca Neagra….

  2. Mădălina a scris:

    Eu vedeam un cap de cobră, fără dinți.

  3. Seck's a scris:

    Madalina, pai barbatii se gandesc mai mult la bere…femeile la altele 🙂 Interesanta viziunea ta. Acuma ca tot ai zis, parca seamana cu un cobra… hehe, dar mai mult cu un desfacator de sticle, sorry. 🙂

    Art, geniala ideea ta, cu mesajul subliminal! 🙂 Mda…dar unii, oricat de bautori de bere for ever ar fii ei… Tot NU isi cumpara nici o Dacie, indiferent de cine o construieste. :] Sau mai stii ?! … Mai bine un Cadillac, un Audi, Peugeot , Citroen, Vectra, Accord etc… decat Dacia 🙂

    Beck’sul chiar imi place. Pe langa Salitos, Corona, Heineken… :]